بررسی و تایید امتیازات اعضاء هیئت علمی در کمیسیون ماده یک ارتقاء
با توجه به دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضاء هیئت علمی جهت ارتقاء علمی علاوه بر کسب امتیاز از محل فعالیت های آموزشی و پژوهشی می بایست از فعالیتهای فرهنگی حداقل 10 (و حداکثر 30 امتیاز) کسب نمایند. جهت اطلاع از مشروح فعالیت های دارای امتیاز فرهنگی می توانید «دستورالعمل اجرایی ماده یک آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه» را مطالعه فرمایید.
فرایند تایید امتیازات فرهنگی به شرح زیر می باشد. عضو هیئت علمی متقاضی ارتقاء درخواست خود را در دانشکده ها به «کمیته ماده یک ارتقاء دانشکده» و در مرکز تحقیقاتی به «کمیته ماده یک ارتقاء معاونت تحقیقات و فناوری (معاونت پژوهشی)» ارسال می نماید و کمیته مذکور پس از دریافت مدارک نسبت به تشکیل پرونده اقدام نموده و مشخصات فرد متقاضی، جهت اخذ استعلام از هیئت تخلفات و حراست به معاونت فرهنگی اعلام می شود. همزمان در دانشکده/معاونت تحقیقات و فناوری، کمیته مربوطه تشکیل و پس از بررسی مدارک، به فعالیتهای متقاضی امتیاز دهی میشود و نتیجه آن طی صورتجلسه ای به همراه پرونده به کمیسیون ماده یک ارتقاء اعضاء هیئت علمی مستقر در معاونت فرهنگی ارسال می شود.
پس از وصول پرونده در معاونت فرهنگی و دریافت پاسخ استعلام ها و بررسی مدارک موجود، پرونده در جلسه کمیسیون مطرح می شود . با بررسی مدارک، براساس آیین نامه نمره دهی شده و در صورتی که امتیاز لازم را اخذ نماید طی نامه ای به دانشکده مربوطه و معاونت آموزشی اعلام می شود . در صورتی که پرونده فرد، امتیاز لازم را اخذ ننماید طی نامه ای به اطلاع دانشکده می رسد تا فرد متقاضی نسبت به تکمیل مدارک اقدام نماید .