برگزاری چهاردهمین جلسه‌ آموزشی پروژه ارتقا رشد و تکامل همه جانبه دوران اولیه کودکی در اسلامشهر
به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه آموزش مهارت فرزند پروری به مربیان مهدکودک های اسلامشهر، سه شنبه  23  مرداد 97 در سالن اجتماعات مرکز بهداشت اسلامشهر ، با حضور خادم روانشناس بالینی و کارشناس سلامت روان وزارت بهداشت، دکتر توکلی کیا مدیر پروژه و متخصص اجتماعی پزشکی، دکتر قره خانی کارشناس مسئول بهداشت خانواده ستاد اسلامشهر و جمعی از کارشناسان مربیان مهدکودک ها برگزار شد.
در ابتدا خانم خادم به توضیحات در مورد نحوه پاداش دادن به کودک آموزش های لازم را ارائه کرد تا کودک بداند چه کاري مورد تاييد والدین است و  بداند زمينه ساز، پاداش دادن است .
وی افزود: انواع پاداش به دو صورت اجتماعی (کلامي - عاطفی یا جسمانی - فعاليتي ) و غیر اجتماعی ( کادو دادن) است.

در ادامه وی افزود : ويژگي هاي دستور بد مثل : دستور هاي مکرر و متعدد ، دستورهاي محدود و کم ، دستور نامشخص و مبهم ، دستور دادن در زمان مناسب ، دستور متناقض و دو پهلو ، دستورات که سوالي مطرح مي شوند،  دستوراتي که با توضيحات زياد همراه هستند می باشد.
روش صحيح دستور دادن :
گام اول به کودک خود نزديک شويد و به او نگاه کنيد، توجه کودک را به خود جلب کنيد، گام دوم  دستور خود را ساده، روشن، کوتاه و با لحن مناسب بيان کنيد . مي توانيد به قوانيني که گذاشتين هم اشاره کنيد . از دستورات مثبت استفاده کنيد ، گام سوم  در صورت اجراي دستور به کودک پاداش دهيد و گام چهارم در صورت عدم اجراي دستور بعد از 5 ثانيه دستور را تکرار کنيد و  گام پنجم  درصورت عدم اجرا و سرپيچي پيامد تنبيهي لازم را اجرا کنيد .
 
در پایان خادم گفت: محروم سازي موقت به این صورت است که کودک را يه مدت کوتاه از فعاليت يا محيطي که برايش خوشايند است و در آن توجه يا پاداش مي‌گيرد دور مي‌کنيم و در شرايطي قرار مي‌دهيم که برايش کسل کننده است و دوست دارد زود تمام شود .
 
 گزارش : اسلامی نیا
عکس : بیاتی


   1397/5/28 10:36     
  
تعداد بازدید :  195